
Al seminari del dijous 26 primer de tot el Dani va fer la seva lectura del llibre "Pell d'armadillo".
Després el Dani, el Nacho i la Imma van fer l'actualitat educativa centrant-se en una notícia del dia 13 de Novembre del Periòdic de Catalunya que deia "Els directors podran crear classes amb alumnes d'edats diverses".
On les principals eren que Francesc Colomé, el secreatari de Polítiques educatives de la Conselleria d'Educació,va explicar quins eren els dos objectius principals de la LEC.Un concedir autonomia als centres educatius i segon que s'atorgarà més poder als directors.
Va ser una notícia molt interessant i a més la van plantejar molt bé.
Un cop finalitzat l'acctualitat educativa vam explicar les visites a les escoles del dimarts 17 de novembre. El Dani i jo vam explicar l'escola Decroly.
L'escola Decroly és una escola que utilitza al 100% el mètode de Decroly, sense barrejar cap altre mètode. És una escola que imparteix tant educació infantil com primària. Una de les coses que més ens va sorprendre era la pedagogia que utilitzaven.Aquesta es basa en l'interès del nen i en el procés natural d'aprenentatge dels infants,i també, posa de relleu la singularitat de cada infant en aprendre. Per això crea un sistema metodològic i didàctic adaptat a les necessitats del nen en cada moment del seu desenvolupament.L'ideari està inspirat en "UNA EDUCACIÓ PER LA VIDA I PER MITJÀ DE LA VIDA".Es reorganitzen i articulen al voltant de 7 principis: un punt de vista intel·lectual, social i físic,l'infant és l'actor dels seus aprenentatges, és un esser social, és una persona dintre l'escola, és un futur ciutadà, creix dins d'una família i viu en una societat on el fet religiós es present.
L'activitat bàsica de l'escola gira al voltant dels centres d'interès:
-l'alimentació
-protecció contra les intempèries
-la defensa
-el treball
A més la vida social de l'escola es basa en els càrrecs,els equips i l'assemblea.
Una de les coses que ens va semblar més interessant va ser que no utilitzaven llibres, ells eren els que a través de l'experiència feien els seus apunts. Una altre curiositat va ser les sorpreses que feien a classe. Aquesta consisteix en que cada nen pot portar qualsevol objecte a classe per poder analitza-lo.
En conclusió va agradar-me molt la metodologia d'aquesta escola i va ser una experiència molt bona.
Els altres companys de seminari també van explicar les seves experiències a les escoles, encara que no els hi vam deixar molta estona.
Salutacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada